Jonny Logan om Jedward.

Hejsan alla, tror att de är fler än jag som är trötta på detta vädert? Vaknade och de va super fint och sen nä men kan de inte börja regna de va ju ett tag sen de gjorde de. Men Ja de ju inte de som jag ska ta upp nu utan en sak som jag läste på Aftonbladet. Johnny Logan som kommer från Irland och har vunnit schlager-EM tre gånger, ska idag uppträda på Allsång på Skansen. I alla fall detta säger han:

Kyrkoturné i höst

Senare i höst ska Johnny Logan ut på kyrkoturné i Sverige tillsammans med dansbandet Roosarna. Det ser han fram emot.

– Det blir en upplevelse och en intressant resa. Jag kommer framföra alla sånger man vill höra, men också sånger man inte förväntar sig.

Kommer du att tävla i schlager-EM igen?

- Det är ingenting jag tror nu. Men jag vet inte - det är som en drog att stå på scen.

Och med epitetet att vara schlagerkung kommer också proffstyckandet. Johnny Logan får ständigt frågor som rör schlager-EM.

– I år tyckte jag artisterna var medelmåttiga, men Sverige skickar alltid vidare hyfsade sånger och bra artister, som Eric Saade.

Vad tycker du om Irlands bidrag Jedward?

– Jag anser att Jedward inte är värda att prata om. Talanglösa människor får publicitet ändå utan att jag pratar om det.


Ni kan gå in på Aftonbladet och läsa allt. Men man märker ju att han känner sig hotad och att de finns fler som lyssnar på Jedward än han. Pinsamt att säga såhär om ni frågar mig.





 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0