Stockholm - Fredagen

Åkte till Stockholm 8.35 med min kära Steppy! Var framme i Stockholm 14.23, vi hade det awesome på tåget, folk tittade på oss som om vi var galna, vilket vi kanske är haha!

 

Vi kom fram till Stockholm och åkte nästan direkt till Arlanda, när vi var på väg till arlanda så gick det rykten om att tvillingarna skulle komma med 15.30 flyget, Men steppy och jag kände på oss att så var inte läget, så vi tog det jätte lugnt. När vi kom till Arlanda kände vi direkt hur tryckt hela stämmningen var eftersom alla trodde dem skulle komma precis då. Så när jag kom gående mot alla fans, vände sig Christa om och skrek riiktigt höögt ”FIAALISAAA!! AAAAAAAH!!” , så resten av fansen började skrika och vände sig om, men slutade skrika när dem snabbt insåg att jag inte var Jedward (haha ledsen och göra er besvikna!).
Vi slog oss ner och väntade med dem andra (vi hade såklart rätt, dem kom inte då ;). Medans vi satt och väntade fick jag och steppy ett DM av killarna! Där det stod att dem var på väg ifrån Dublin till Sverige. Sötaste killarna att dem valde och DM:A Steppy av alla! 

Undertiden vi väntade kom det fram rätt många personer till mig och Steppy eftersom dem kände igen oss ifrån "The Swedish Jedmafian". Det var seriöst jättekul, några tjejer grät till och med eftersom dem tyckte det var awesome att träffa oss för att vi är så bra polare med killarna, så dem fick kramar, och lugnande ord. Några tjejer följde oss till och med in på toan och ville snacka med oss. Jätte många som kom fram till oss över hela helgen, sjuuukt kul!
Så i alla fall, killarna kom och fansen blev gaaaalna! Jag, Steppy, Sara, Fanny, Micaela, Josefin, Jeanette (förlåt om ja glömt någon) stod brevid och kände att vi inte ville slänga oss in i fan-mainiacen!  Sen drog dem sig mot Edward och jag och Steppy stod kvar. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men jag stod i alla fall själv vid våra väskor, och sen fick jag höra att Edward (ifrån andra sidan rummet) hade skrikit bort till mig ”YOUR JACKET IS SOOO COOL!!” Men som VANLIGT hör jag ALDRIG när killarna skriker något till mig, antagligen för jag inte tror att det är till mig!
Efter att ha stått ungefär en kvart / 20 minuter brevid ”Johns klunga med fans” så gick jag lite närmre honom. Jag ser hur han tittar upp på mig, sen ner igen, sen snabbt upp igen och ger mig världens leende, sen gör han värsta ”innocent face” och tar upp handen för huvudet och säger  ”I knoow, I knoow, I know, I knoooow!”  (alla fans stod som klister runt honom samtidigt och jag förstod var han menade när han sa ”I know”. Sist lovade han mig en follow på twitter, men den blev aldrig av). Så jag gjorde ”Talk to the hand” mot honom och låtsades se sur ut och gick några steg ifrån, och han bara skrattade. Steppy stod med brevid mig, så han gjorde tecken mot oss att vi skulle vänta där vi var för att han kom bort till oss sen.
Jag gick bort till Liam lite snabbt och kollade läget med det gänget han snackade med, men vände direkt och såg att Steppy stod med John (fortfarande alla fans runt om) så jag gick sakta bort där, men alla fans hade ju redan hunnit bli som klister om honom när han släppt Steppy, så jag stod bara brevid och kollade lite sneaky på John.
Helt plötsligt hörde jag John säga ”wait wait” och gjorde tecken mot fansen att dem skulle akta sig, så det blev en gång fram till mig, så han hoppade på mig och gav mig en stooor lång Jedhug, vi båda kramade så hårt så vi gick runt helt stelbenta och kramade varandra (ni vet hur man går helt weirdo när man kramar någon man inte sett på länge ibland?) Under tiden vi kramades frågade han hur jag mådde, och hur det var med mitt hår och lite andra saker (Han viskar i princip alltid sakerna han ska säga medans vi kramar, eftersom det antagligen är ment for my ears only, stannar det där ;) . Sen sa han (fortfarande kramades vi)
John:  ”I’m noot following yoou yet, I’m soooo sorry!”
Jag:  ”yeaah, suree you are ;)!”.
John:  släppte mig och kollade mig i ögonen ”haha i aaam!” sen fortsatte han krama mig
Jag: liar liar liaaaaar! ;)
John: paaants on fire!
Jag: liar liar pants on fire!
John: nooo yoou are!, släppte mig och petade mig på axeln
Jag: nooo haha, you are! Petade tillbaka
John: yooou are! Petade tillbaka
Jag: ME!? What did I doo? Yoou are! Petade tillbaka
John: hahah yooou aree!
Jag: haha whaeeveer!
Vi båda skrattade och han sa “I’ll talk to you later!” och fansen stod runt om oss när allt detta hände, kändes lite koonstigt, men I don’t care, John is awesome!
Jag hade fortfarande inte sagt Hej till Edward, men jag gick och tog mina saker och flyttade dem lite närmre utgången  eftersom tvillingarna skulle antagligen snart sticka. Så jag gick fram lite mot ”edwards klunga med fans” och han fick syn på mig han bara ”heeey friend, I screamed at you before, your jacket is soo coool!” och han hoppade på mig med världens kram!  Och även han frågade hur läget var med mig, och om mitt hår hade växt ut än haha! Så jag visade mitt hår (hade dreadsen) medans ja gick ifrån klungan, så jag hörde han skrika inifrån klungan ”OMG DREADLOCKS, SOO COOOL!!”
Sedan åkte tvillingarna iväg, och vi började ta oss till Stockholm, vi stack till tvillingarnas hotell, men dem låg redan och nannade! But I didn’t care, det hade varit så awesome tidigare!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0